Contact informatie

Telefoon : 0172 468 300
Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur

Contact informatie

AEG veelgestelde vragen

Support

Heeft u een vraag, een opmerking op productinformatie? We vinden het altijd fijn om u te helpen.
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG oven
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG oven
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG afwasautomaat
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG afwasautomaat
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG koel of vriesapparaat
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG koel of vriesapparaat
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG wasmachine
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG wasmachine
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG wasdroger
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG wasdroger
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG stofzuiger
Het typeplaatje opzoeken bij uw AEG stofzuiger
  • Inloggen / Registratie
  • Certificaten
  • Garantie

Welke apparaten kan ik op deze website registreren?

U kunt op deze website uw groot huishoudelijke apparaten registreren van de merken AEG, Electrolux en Zanussi. Voorbeeld apparaten: wasmachine, droger, koelkast, kookplaat, ovens, afwasautomaat, inbouw koffiemachine

Hoe registreer ik mijn apparaten?

U dient eerst een login account aan te maken, klik hier. U vult vervolgens uw persoonlijke gegevens in en daarna kunt u uw apparaten opzoeken aan de hand van het PNC nummer en registreren.

Ik kan niet meer inloggen

U logt in met het e-mailadres dat u heeft geregistreerd op de website. Het wachtwoord heeft u zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord kwijt dan kunt u deze hier aanvragen en naar uw geregistreerde emailadres laten mailen. Bent u uw emailadres kwijt dat u heeft geregistreerd dan kunt u contact met ons opnemen en vragen of wij uw gebruikersnaam kunnen toemailen.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer

U kunt uw wachtwoord laten mailen naar het e-mailadres dat u geregistreerd heeft op deze website. Klik hier om uw wachtwoord aan te vragen.

Ik ben mijn emailadres kwijt.

Bent u uw e-mailadres kwijt dat u op deze website heeft geregistreerd dan kunt u deze hier op vragen.

Tijdens het registreren wordt gevraagd om een PNC nummer. Waar vind ik die?

Het PNC nummer van een apparaat zit meestal aan de zijkant van het apparaat. Klik hier om te zien waar het PNC nummer op het typeplaatje staat.

Het systeem herkent mijn PNC nummer niet

U logt in met het e-mailadres dat u heeft geregistreerd op de website. Het wachtwoord heeft u zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord kwijt dan kunt u deze hier aanvragen en naar uw geregistreerde emailadres laten mailen. Bent u uw emailadres kwijt dat u heeft geregistreerd dan kunt u contact met ons opnemen en vragen of wij uw gebruikersnaam kunnen toemailen.

Ik heb apparaten geregistreerd omtrent “5 jaar garantie op inbouwapparaten” maar heb geen garantie certificaat ontvangen.

Heeft u alle apparaten geregistreerd? U dient minimaal 4 apparaten te registeren, zie voorwaarden 5 jaar garantie. Bij overige vragen, neem contact op.

Moet ik mijn apparaat registreren voor “10 jaar motorgarantie op de Inverter Motor”?

Nee, u heeft automatisch 10 jaar motorgarantie. U dient uiteraard de aankoopnota goed te bewaren.

Ik heb garantie bijgekocht, maar nu is mijn apparaat omgeruild. Is de garantie overdraagbaar?

Ja, dit is mogelijk. Het certificaat kan worden omgezet naar het nieuwe apparaat. Indien u de nieuwe gegevens (model, pnc nummer en serienummer), samen met het garantiecertifiaatnummer mailt naar: consumenten.belangen@electrolux.nl, dan zal het garantiecertificaat aangepast worden en een nieuw pasje zal u worden toegezonden.

Wat zijn de voorwaarden om het 5 jaar garantie certificaat van AEG, Electrolux of Zanussi te ontvangen?

  • U dient 4 of meer inbouwapparaten te hebben aangeschaft 
  • De apparaten moeten op dezelfde dag zijn gekocht 
  • De apparaten moeten bij hetzelfde verkooppunten zijn gekocht 
  • U moet de apparaten binnen 3 maanden na aanschaf te hebben geregistreerd via deze website

Ik heb 4 apparaten geregistreerd, maar er staan er maar 3 op het certificaat. Hoe kan dat?

Een andere oorzaak kan zijn dat 1 apparaat op een andere dag is gekocht. Het certificaat voor 5 jaar garantie geldt alleen indien alle apparaten op dezelfde dag zijn gekocht bij hetzelfde verkooppunt.

Ik ben mijn certificaat kwijt. Wat nu?

Als u zich geregistreerd heeft via de website dan kunt u het certificaat opnieuw opvragen door in te loggen. Als u dan naar het betreffende apparaat gaat dan ziet u een icoontje met "Garantie". Als u daar op klikt dan opent het certificaat opnieuw.   

Ik heb 4 (of meer) apparaten geregistreerd, maar ik krijg geen melding voor het certificaat. Wat is er mis?

Wellicht voldoet u niet aan de voorwaarden voor het garantiecertificaat. Deze voorwaarden zijn:

  • U dient 4 of meer inbouwapparaten te hebben geregistreerd. 
  • De 4 of meer inbouwapparaten dienen op één en dezelfde dag te zijn gekocht. 
  • U dient de apparaten binnen 3 maanden na levering te registreren op deze website.

Ik heb garantie bijgekocht, maar nu is mijn apparaat omgeruild. Is de garantie overdraagbaar?

Ja, dit is mogelijk. Het cerificaat kan worden omgezet naar het nieuwe apparaat. Indien u de nieuwe gegevens (model, pnc nummer en serienummer), samen met het garantiecertifiaatnummer mailt naar: consumenten.belangen@electrolux.nl, dan zal het garantiecertificaat aangepast worden en een nieuw pasje zal u worden toegezonden.

Ik heb een Electrolux garantiecertificaat, maar de gegevens kloppen niet (b.v. verhuisd, of naam is veranderd).

Als u de wijzigingen stuurt naar consumenten.belangen@electrolux.nl, dan worden de gegevens aangepast en ontvangt u een nieuw certificaat.

Heb ik bij een aankoop via internet ook garantie?

Bij een aankoop via internet heeft u ook 24 maanden garantie op uw apparaat.

Betaal ik voorrijkosten in de garantieperiode?

Mits er geen sprake is van een gebruikersfout, betaalt u geen voorijkosten in de garantieperiode.

Heb ik garantie op een apparaat dat in het buitenland gekocht is?

De garantievoorwaarden gelden in het land waar het apparaat staat niet waar het is gekocht.

Hoe lang garantie heb ik bij aanschaf van minimaal 4 inbouwapparaten?

Bij aanschaf van 4 of meer nieuwe AEG inbouwapparaten tegelijk, verlengt AEG de 2 jaar fabrieksgarantie met 3 jaar. U dient daarvoor uw apparaten op deze site te registreren binnen 3 maanden na aanschaf. Dan krijgt u een melding waarna u het certificaat per email naar u toe kan laten sturen.

Wat is de garantietermijn van mijn stofzuiger?

U heeft 24 maanden fabrieksgarantie bij normaal gebruik. Zie ook de garantievoorwaarden op deze website.

Hoe lang heb ik garantie op mijn apparaat?

Mits er geen sprake is van een gebruikersfout, geldt er een garantieperiode van 24 maanden na aanschafdatum.

Ik heb extra betaalde garantie van Electrolux Service bijgekocht, maar nu is mijn apparaat omgeruild. Is de garantie overdraagbaar?

Ja, dit is mogelijk. Het certificaat kan worden omgezet naar het nieuwe apparaat. Indien u de nieuwe gegevens (model, pnc nummer en serienummer), samen met het garantiecertifiaatnummer mailt naar: consumenten.belangen@electrolux.nl, dan zal het garantiecertificaat / pasje aangepast worden en een nieuw garantiecertificaat worden toegezonden.

Ik heb een Electrolux garantiecertificaat / pasje, maar de gegevens kloppen niet (b.v. verhuisd, of naam is veranderd). Kan ik een nieuw pasje opgestuurd krijgen?

Als u de wijzigingen stuurt naar consumenten.belangen@electrolux.nl, dan worden de gegevens aangepast en krijgt u een nieuw certificaat toegestuurd.